CNS-Review: Unique hands "Lucrurile mici fac viata mai frumoasa"

   Salutare controversistilor si bine v-am regasit la un nou blog aici in casa Controversa. Multumesc de sustinere si aprecieri. Asa cum am "promis" la inceput de an pe acest blog voi incerca pe cat se poate sa fiu mai activ in postari. In curand, sper sa reusesc sa incep un proiect in care sa speram ca veti participa. Asa sper sa imi fac o regula in a posta mai frecvent. Dar pentru a afla mai multe si a fi primii care citesc ceea ce incerc sa realizez va invit sa va abonati, chiar acum in dreapta acestei postari.
 Si in cateva randuri mai jos o sa incerc sa va introduc intr-o lume a frumosului, calitatii, bunului gust facut din pasiune si o "lume minunata plina de culoare a creatiilor handmade" asa cum ne spune chiar ea Alina Thiess, un creator de handmade. "Toate m-au condus spre ce sunt acum, să realizez obiectele pe care vreau sa le împărtăşesc tuturor pentru că "LUCRURILE MICI FAC VIAŢA MAI FRUMOASĂ" a declarat Alina pentru ControversaBlog. 
 Asa ca iata o scurta istorioara despre ce inseamna aceasta "arta" cum imi place mie sa spun. 
  Activitățile manuale cunosc astăzi o reapreciere la nivel global, fiind definite generic HANDMADE, nume provenit din limba engleză, în traducere exacta însemnând "făcut de mână". Mestesuguri de altfel indiferent de natura lor ce imbina spiritul practic, simtul estetic, nevoia de frumos cu priceperea, indemanarea, abilitate si talent. Principalele îndeletniciri care au constituit din timpuri străvechi resursele de trai ale omului – vânătoarea, pescuitul, păstoritul și agricultura – au generat și modelat o serie întreagă de ramuri tehnice din care au luat naștere în decursul vremii felurite meserii.Sa-i zicem Filozofia din spatele produselor si mestesugurilor stravechi fac o trimitere directa la valori precum bunastarea, iubirea, rabdarea, credinta si comunicare dintre toti si toate.Inca din cele mai vechi timpuri omul a cioplit lemnul, a modelat lutul si a tesut panza pentru a fi utile vietii sale. Acele produse si servicii mestesugaresti de mica industrie artizenala ce sunt executate manual raman cea mai substantiala componenta a produselor handmade. O trasatura a acestora speciala este aceea ca pot fi estetice, artistice, creative, culturale, decorative, funcționale, tradiționale, simbolice și semnificative social și religios. Toate isi au radacinile in mestesugurile rurale, evoluand si transformandu-se odata cu omenirea. Gratie noilor tehnici de comunicare multe s-au raspandit mult mai rapid. Multi artisti folosesc substante naturale, chiar si materiale reciclate. La noi inca nu este indeajuns de cunoscut curentul upcycle, reprezentat prin refolosirea creativă a deșeurilor nepericuloase, cele mai spectaculoase transformari fiind realizate cu materialele plastice (peturi), hârtie, cutiile de conserve și chiar anvelope uzate.
 Simplitate multor produse de lucru manual le da o nota de creativitate unica, de creatie proprie. In trecut aceasta pentru ca ajuta la dezvoltarea competentelor si abilitatilor  creative ale copiilor era integrata in sistemul de invatamant prescolar si primar fiind incurajata chiar de stat. Astazi insa, din pacate este o meserie tot mai unica si speciala. O practica insa din ce in ce mai multi ca o afacere personala de nivel mediu.
  Si revenind in zilele noastre ca un promotor al acestor lucruri handmade iata cum am descoperit o persoana simpla, destul de amabila si deschisa, care creeaza adevarate opere de arte. Tocmai de la malul marii din Constanta  vine ceva cu adevarat unic. Diferite obiecte de uz casnic si personal, de la cercei, mici mascote pana la linguri, lingurite, cani, toate personalizate pe gustul fiecaruia. Va las mai jos la sursa un link catre creeatiile Unique Hands.
 Cum am descoperit eu aceasta persoana, va intrebati? Asadar iata scurta poveste.
 Pentru ca personal sunt un urmaritor fidel al YouTube-ului si implicit de vloggeri de peste tot, mai ales romani. Daca nu ma insel am descoperit Unique Hands intr-un video al unui vlogger chiar din Constanta, Adrian Pov. Si de atunci am tot urmarit pe facebook Unique hands pana de curand cand in urma unei poze care chiar m-a uimit, am decis ca treebuie sa am si eu asa ceva. Da, nu chiar eu personal dar cu siguranta stiu ca in timp acel copil isi va aminti probabil de mine si va zice "-uite ce cadou fain am primit cand eram mai mica." Chiar mi-ar placea sa aud sau macar sa stiu ca i-a placut si s-a bucurat mult. Cu siguranta voi afla sper. Asa ca o sa fie pe langa o amntire placuta si un lucru util. Chiar placea sa aud ca "- uite imi savurez micul dejun, sau cina dintr-un bol primit cadou. Oare cum ar fi? Poate o sa va spun tot in acest blog in timp sa imi amintesc de aceste vremuri. Ca da blogul este un jurnal online, prin definitie, nu-i asa? Va fi chiar o amintire placuta din tinerete. Dar sa nu ne abatem de la subiect asadar, am placerea deosebita sa va prezint in cadrul acestui blog, sa-i zicem un fel de review, daca se poate numi asa, sau me degraba o promovare de produse handmade, facute cu pasiune si placere. Este de fapt si una din placerile personale. Tocmai de aceea am si decis sa comand ceea ce veti vedea mai jos. Pentru ca imi face o reala placere sa am in casa sau sa stiu ca este facut de mana omului, sa simpt cand al ating acel sentiment de facut proaspat si cu placere, in ciuda multor lucruri din ziua de azi care se fac numai prin automatizari. Altul e sentimentul cand stii ca in acel lucru s-a pus suflet mai mult decat in general. Si aici putem sa facem un exercitiu de imaginatie incercand sa atingem ceva vechi din trecut, de la bunici, strabuniti sau chiar parintii lasate mostenire sau stiu eu si sa simtim sentimentul acela care ne trece prin corp ca si cum am fi acolo.
 Da stiu poate o sa ma credeti cine stie cum dar chiar este am o reala placere si un respect pentru munca unui om. Chiar incerc, drept dovada, sa creez ceva, personal vorbind, ce sa ramana in urma mea. Si aici descriu cam ce fac, sau mai bine zis ce urmeaza sa fac. E un proiect mai nou, ce sper sa creasca odata cu acesta, asa ca scuzati imperfectiunele, este in lucru inca. Dar nu despre asta e vorba aici.
                                                                                                              Iata insa si o creatie personala:

 Asadar da sper ca v-am facut destul de curiosi sa aflati de ceea ce mi-am comandat, de fapt ce am facut cadou, de la niste oameni foarte faini, deschisi, cel putin asta mi-a lasat mie impresia atunci cand am vorbit de comanda. Totodata dedicatii  pentru ceea ce fac, cu multa pasiune. Chiar din prima cand am le-am lansat ideea ca vreau ceva, au fost foarte deschisi si nu au spus nu, sau nu se poate ori sa vedem cum iese. Ei bine nu au fost foarte siguri pe ei si au zis "facem". Si dupa alte detalii ce nu cred ca merita se le mentionez aici, au preluat comanda. Poate e un pic si de strategie de marketing, care in cazul de fata a dat roade sau asa sunt. Ceea ce este important e faptul ca isi respecta clientii ceea ce e de laudat si apreciat. Dupa ce am parafat comanda si rezolvat treburile de expediere am facut si o promisiunne pe care iat-o indeplinita prin acest blog de pezentare (Review). Initial a durat foarte putin si aici ma refer la creatie, mai mult, sa-i zicem asa a fost transportul coletului pana la mine, dar asta e o alta poveste, despre care nu vreau sa discut. In general totul a decurs foarte bine. Pachetul a ajuns cu bine chiar am fost uimit si sunt recunoscator pentru interesul de care s-a dat dovada. Felicitari pentru acest fapt si nu numai. Asa ca personal va recomand sa priviti ceea ce se ceeaza in atelierele Unique Hands si cu siguranta o sa vreti sa aveti si voi ceva de la ei. Recomand cu incredere si respect nu numai produsele, dar si lucrul de mana in care se pune suflet.
 Asa ca iata si cateva poze cu ceea ce a juns la mine. Dupa parerea me a a iesit super. Trebuie sa incercati mai bine, sa simtiti sentimentul acela de lucru de mana ca sa va dati seama mai bine cum ies aceste creatii minunate.



  Daca sunteti curiosi sa aflati mai multe va invit cu reala placere pe pagina lor de Facebook ce va fi la finalul acestui review la surse. Si nu uitati iubiti si apreciati lucrurile handmade fiindca sunt facute cu suflet si pasiune.
 Si daca ati ajuns pana aici inseama ca apreciati ceea ce ati citit si nu a fost prea plictisitor. Va multumesc pentru asta. Un share si un like ma ajuta foarte mult in promovarea acestui blog altfel. Respect si pace 

Surse: Unique Hands

Comentarii